Kenkienhoito - Ohjeet ja vinkit

Kaikki kengät kaipaavat säännöllisesti hoitoa. Uudet kengät kannattaa käsitellä materiaalille sopivalla hoitoaineella. Kenkiä ostaessa kannattaa kysyä mikä hoitoaine sopii kengille parhaiten. Tuotteet kenkienhoitoon löydät Kenkienhoito-kategoriasta.

Puhdista ja suojaa, harjaa lika ja pöly pois!

Nahkakenkien hoito

  • Väritön kenkävoide ja pikavoiteet sopivat vähän käytetyille kengille, joissa ei ole paljon kulumia.
  • Kuluneille kengillä suosittelemme värillistä nahkakiilloketta.
  • Levitä hoitoaineet puhtaalle ja kuivalle pinnalle pyörivin liikkein. 
  • Käytä sientä, harjaa tai liinaa. Anna kengän kuivua hetki. 
  • Kiillota pinta lopuksi pehmeällä liinalla tai harjalla.
  • Nahkarasva sopii kaikenvärisille nahkakengille. 
  • Levitä nahkarasva liinalla puhtaisiin kenkiin. Anna rasvan kuivua yön yli.

Mokkakenkien hoito

  • Harjaa kengät mokkaharjalla tai vaahtomuovisienellä.
  • Kuivata märät kengät huoneenlämmössä. Muista harjata kengät kuivana.
  • Poista tahrat mokkashampoolla tai mokkakumilla.
  • Suojaa kengät säännöllisesti mokalle tarkoitetulla hoitoaineella.
  • Suosittelemme mokkakenkien puhdistukseen Collonil puhdistusvaahtoa.

Kumisaappaiden ja jokasäänkenkien hoito

  • Pese kumisaappaat ja muovipintaiset kengät heti käytön jälkeen. Pesuun voi käyttää haaleaaa saippuavettä ja pehmeää sientä. Älä käytä karkeaa harjaa tai liuottavia pesuaineita.
  • Käsittele tarvittaessa sopivalla hoitoaineella (kuminhoitoaine, silikoniöljy). Suosittelemme käyttämään Woly silikonisientä.
  • Säilytä kengät pystyasennossa viileässä paikassa ja suojassa valolta. Kengät voivat haalistua auringonvalossa. 
  • Mikäli pohjalliset kastuvat, ota märät pohjalliset pois kuivumisen ajaksi. 
  • Kuivata kengät huoneenlämmössä. Liian lämmin kuivatuslämpötila vahingoittaa kenkiä.

Kangas- ja urheilukenkien hoito

  • Harjaa lika kengistä pois heti käytön jälkeen.
  • Suurimman osan kengät voi pyyhkiä päältä ja sisältä kostealla liinalla, miedolla pesu- tai puhdistusaineella.
  • Tarkista kenkien hoito-ohjeesta tai myyjältä, voiko kangaskengät pestä käsin tai pesukoneessa.
  • Nahkaisille urheilu- ja ulkoilukengille on omia voiteita ja rasvoja. Katso nahkakenkien hoito-ohje.

Vinkkejä kaikille materiaaleille

  • Puhdista kura ja pöly aina välittömästi.
  • Anna kenkien välillä kuivua. Kengille suositellaan vuorokauden "lepoaikaa". 
  • Kuivata kengät huoneenlämmössä. Liian lämmin kuivatuslämpötila voi vahingoittaa kenkiä.
  • Kosteiden kenkien sisään voi laittaa sanomalehtipaperia tai lestin, jotta kengät pysyvät muodossaan.
  • Kenkien sisältä voi imuroida hiekat pois.
  • Älä säilytä kenkiä muovipussissa.
  • Pitkävartisten kenkien sisään voi laittaa esim. sanoma- tai aikakauslehden. Näin kengät pysyvät muodossaan.
  • Mikäli kenkiin on mahdollista laittaa oma pohjallinen, suosittelemme pohjallisen käyttöä. Pohjalliset säästävät kenkiä ja lisäävät niiden käyttöikää.
  • Käytä kenkälusikkaa.
  • Tarkista kenkien korkolappujen kunto. Kuluneet korkolaput kannattaa uusia suutarilla.
  • Vie kengät tarvittaessa ajoissa suutariin.

Suolaraidat pois kengistä

  1. Harjaa lika ja kura heti pois.
  2. Hiero tuoreisiin suolajälkiin laimeaa saippualiuosta tai kokeile etikka-vesiliuosta (suhde 1:1).
  3. Pyyhi kengät nihkeällä liinalla.
  4. Anna kenkien kuivua.
  5. Levitä kuivalle ja puhtaalle pinnalle sienellä tai liinalla kengänväristä kenkävoidetta pyörivin liikkein. 
  6. Anna kuivahtaa.
  7. Kiillota lopuksi pinta pehmeällä liinalla tai harjalla.

Ennaltaehkäisy on paras hoito suolaraidoille, joten laita märällä kelillä kumpparit jalkaan.

Kenkiä kannattaa hoitaa säännöllisesti. Muista noudattaa kenkien materiaalille tarkoitettuja ohjeita. Tarkista kenkien hoito-ohjeet myyjältä. 

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

TILAAMINEN

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.


    MAKSAMINEN & MAKSUTAVAT

    Maksupalveluina toimivat Klarna Checkout, Checkout-maksupalvelu sekä Maksu myymälään.

      Klarna Checkout
      Maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut. Maksujen palautuksissa ja muissa maksuun liittyvissä asioissa, olethan yhteydessä suoraan Klarnaan. Mikäli maksutavaksi on valittu Klarna, ilmoitamme maksun palautuksesta tai maksun muutoksesta Klarnalle, joka käsittelee maksujen palautukset sekä hyvitykset.

      Checkout-maksupalvelu
      Maksuvaihtoehtoina toimivat korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

      Maksu myymälään
      Maksu suoritetaan tilausta noudettaessa myymälään (Kemijärvi tai Salla)

      TILAUS- JA MAKSUVAHVISTUS

      Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa. Kun olemme käsitelleet tilauksesi, saat toimitusvahvistuksen sähköpostiisi.

      Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hinnat ovat voimassa verkkokaupassamme. Kivijalkamyymälöissämme suoraan ostettuna voi olla eri hinnat kuin Simpsetin verkkokaupassa. 

      Myymme samoja tuotteita myös myymälässämme, jolloin pakkaus ei välttämättä ole alkuperäinen. Luontoa säästääksemme käytämme pakkauksissa myös puhtaita kierrätyslaatikoita. Kaikki hinnat ja tuotetiedot ovat sitoumuksetta. Varaamme oikeuden hinnoittelu-ja tuotetietovirheisiin sekä mahdollisten toimitusvaikeuksien sattuessa kaupan peruuttamiseen ja purkamiseen. Tällaisissa ei-toivotuissa tilanteissa olemme aina yhteydessä tilaajaan.


        TOIMITUSTAVAT JA -KULUT

        Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa toimituskulut ensisijaisesti käytössä olevan toimitustavan mukaan. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. Toimituskulut Suomeen ovat alk 6,90 euroa/tilaus

          Postipaketti
          Postipaketin noudat yli 1400 palvelupisteen verkostosta, johon kuuluvat postit ja pakettiautomaatit.
          Hinta 6,90 €

          Postin Kotipaketti
          Lähetys toimitetaan vastaanottajalle osoitekortissa merkittyyn osoitteeseen. Posti ottaa kahdesti yhteyttä vastaanottajaan toimitusajankohdan sopimiseksi. Palveluun sisältyy yksi toimitusyritys - tarvittaessa lähetykselle saa maksullisen uudelleentoimituksen. Toimitukset tehdään arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä. Puhelinnumero on välttämätön tieto vastaanottajan tavoittamiseksi. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään yhteydenottopyyntö. Jos vastaanottaja ei ole yhteydessä, lähetys palautetaan lähettäjälle 7 vuorokauden kuluttua.
          Hinta 13,90 €

          Matkahuolto Lähellä-paketti
          Lähellä-paketille valittavana noutopaikaksi Matkahuolto, Matkahuolto-asiamies, K-Market, R-Kioski tai muu Matkahuollon pakettipiste. 
          Hinta 6,90 €

          Nouto myymälästä myymälän aukioloaikana 0 €
          Simpsetti Salla, Myllytie 2, 98900 Salla. Puh. 0400 305 448
          Avoinna ma-pe 10:00 - 17:00, la 10-13, su suljettu.

          Simpsetti Kemijärvi, Vapaudenkatu 4, 98100 Kemijärvi. Puh. 040 711 4994
          Avoinna ma-pe 10-17 la 10-13:30, su suljettu.

          Toimitus ulkomaille
          Ulkomaille toimitettaessa perimme postin veloittamat kunkin maan aluehinnaston mukaiset toimituskulut.  Hinnastot alkaen 1.10.2019:  Alue 1: 20 e, Alue 2: 33 e, Alue 3: 40 e, Alue 4: 45 e.


          TOIMITUSAIKA

          Mikäli tilaamasi tuotetta on saatavilla varastostostamme, on arvioitu toimitusaika 1-3 työpäivää. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen tilauksen teon yhteydessä. Mikäli tilaamaasi tuotetta ei ole varastossamme, toimitamme tilauksen heti kun tuotteet ovat saapuneet varastoomme. Mikäli tuotesivulla ei ole mainittu erillistä toimitusaikaa, olemme sähköpostitse tai puhelimitse yhteydessä suoraan tilaajaan. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissasi on varastosta loppuneita tuotteita. Ilmoitamme mahdollisista viivästyksistä tai muista tilaukseen liittyvistä muutoksista viivytyksettä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen kuten yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muista vastaavista seikoista, jotka voivat aiheuttaa viivästymisistä. Emme myöskään korvaa viivästymisestä johtuvia välillisiä haittoja.


            PALAUTUSEHDOT

            Peruuttamisoikeus

            Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautuksen voi tehdä suoraan myymäläämme tai postitse asiakaspalautuspakettina sopimusnumerollamme 653939. Palauttaessasi tuotteita, ilmoitathan palautuksesta etukäteen sähköpostitse. Kirjoita paketin päälle Postin sopimusnumeromme 653939 sekä osoitteemme:

              Simpsetti 
              Myllytie 2
              98900 Salla 

               +358 (0)400 305 448
              info@simpsetti.fi

              Palautettavan tuotteen on oltava samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Palautamme tuotteen hinnan viipymättä takaisin asiakkaalle tai hänen ilmoittamalleen pankkitilille, kuitenkin viimeistään 10 vuorokauden sisällä siitä, kun palautus on saapunut meille. Klarnaa käyttäessäsi välitämme tiedon palautuksesta Klarnalle, joka käsittelee rahan palautuksen. Mikäli maksutavaksi on valittu Klarna, otathan maksuun tai palautuksiin liittyvissä asioissa yhteyttä suoraan Klarnan asiakaspalveluun. Jos palautettava tuote on vahingoittunut asiakkaalla, emme palauta tuotteen hintaa. Käytetyistä tuotteista emme palauta rahoja takaisin. Vaihtaessasi palauttamasi tuotteen kokonaan eri tuotteeseen, on vaihdosta tehtävä verkkokauppaan uusi tilaus. Mikäli haluat vaihtaa kokoa, ilmoitathan siitä palautuslomakkeella. Jos koko tilaus palautetaan, emme hyvitä tilauksesta aiheutuvia alkuperäisiä toimituskuluja


                LUNASTAMATON PAKETTI

                Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme palautuksesta aiheutuvat toimitus- ja käsittelykustannukset 20 €.


                  ONGELMATILANTEET

                  Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle. Painamalla ”Osta”-painiketta hyväksyt Simpsetti-verkkokaupan yleiset ehdot.


                    MAKSUPALVELUT

                    Klarna Checkout

                    Y-tunnus/VAT numero: SE556737 -0431

                    Klarna Bank AB (publ)
                    Korkeavuorenkatu 34
                    00130 Helsinki, Suomi
                    www.klarna.fi

                    Checkout Finland

                    Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

                    Checkout pankkimaksut

                    Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti. Checkout Finland tarjoaa myös mahdollisuuden maksaa tilisiirtolomakkeella.

                    Checkout luottokorttimaksut

                    Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
                     

                    Chekcout Finland Oy:lla on finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

                    Nämä toimitusehdot ovat voimassa 25.10.2018 alkaen.