Rekisteriseloste ja tietosuoja

Asiakkaiden henkilötietoja kerätään asiakasrekisteriin eri palveluiden yhteydessä. Tästä rekisteriselosteesta selviää, mitä tietoja kerätään ja mihin niitä käytetään. 

Henkilötietolain (523/99) 10 §:n mukainen rekisteriseloste.

1. Rekisterin nimi
Simpsetti-verkkokaupan asiakasrekisteri

2. Rekisterinpitäjä
Jalan Oy
Y-tunnus: 2097929-5
Myllytie 2
98900 Salla
puh. 0400305448

Suomi - Finland

3. Rekisteriasioista vastaava henkilö ja/tai yhteyshenkilö

Jaana Lassila
Myllytie 2
98900 Salla
jaana.lassila@simpsetti.fi

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus (rekisterin käyttötarkoitus)

Rekisteriä käytetään asiakassuhteen hoitoon, myyntiprosessin ja asiakasyhteydenpitoon sekä markkinointiin. Rekisterin tietoja käytetään Jalan Oy:n, omaan suoramarkkinointiin, jollei asiakas ole suoramarkkinointia kieltänyt. Rekisterin nimi- ja osoitetietoja voidaan luovuttaa suoramarkkinointitarkoituksiin, jollei asiakas ole kieltänyt tällaista tietojen luovutusta. Jalan Oy käyttää näitä ja muita asiakassuhteen aikana syntyneitä tietoja tuote- ja palvelutarjonnan suunnitteluun sekä tarjonnan kohdistamiseksi. Tavoitteena on toimia asiakaslähtöisesti.

5. Rekisterin tietosisältö
Asiakastiedot muodostavat asiakkaasta tallennetut tietojoukot seuraavasti: 

  1.  Asiakkaan yhteystiedot ja tilaamisen mahdollistavat tiedot: sukunimi, etunimet, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka ja muut asiakaskohtaiset tiedot. Mahdollinen kielto luovuttaa asiakkaan osoite- tai muita tietojaan muille yrityksille suoramarkkinointia varten. Mahdollinen kielto lähettää hänelle mitään tarjouspostia. Mahdolliset sähköisen suoramarkkinoinnin luvat. Verkkopalveluissa verkkotunnukset luoneilla asiakkailla käyttäjätunnus ja salasana.
    Asiakkaan tilausten käsittelyssä ja toimittamisessa tarvittavat tiedot: asiakkaan ilmoittama puhelinnumero yhteydenottoja varten, luotolla ostettaessa henkilötunnus ja luottoehdot.
  2. Luottokaupan ylläpitämiseen tarvittavat tiedot: luotonvalvontaan ja luotto-oikeuden ylläpitoon vaadittavat tiedot.
  3.  Tiedot asiakkaiden tilauksista, toimituksista ja palautuksista
  4. Evästeet, jotka mahdollistavat palveluiden toimivuuden. Käyttäjällä on mahdollisuus koska tahansa estää evästeiden käyttö muuttamalla käyttämänsä selaimen asetuksia. Tallentuneet evästeet voi myös halutessaan poistaa. Evästeet ovat tarpeellisia joidenkin rekisterinpitäjän tarjoamien internetpalveluiden toimivuudelle, emmekä voi taata palveluiden toimivuutta, mikäli evästetoiminnallisuus ei ole käytössä. Evästeitä hyödynnetään viestinnän ja markkinoinnin kohdentamisessa (Google Analytics)

6. Säännönmukaiset tietolähteet
Rekisterin yhteys- ja asiakkuustiedot saadaan asiakassuhteen syntyessä ja sen aikana asiakkaan rekisterinpitäjälle tekemistä ilmoituksista. Asiakassuhde syntyy, kun
1) luo verkkotunnukset verkkokauppaan tai
2) tilaa tavaraa.
Asiakkaan nimi- ja osoitetietoja päivitetään Väestörekisteristä. Suoramarkkinointikielto ja kielto luovuttaa osoitetietoja muille yrityksille tallennetaan asiakkaan erillisen ilmoituksen perusteella. Sähköiseen suoramarkkinointiin (kuten sähköposti, tekstiviestit) pyydetään asiakkaalta erikseen suostumus henkilötietolain mukaisesti. Asiakkaan tilaushetken mukainen tieto luottokelpoisuudesta saadaan Asiakastieto Oy:n järjestelmästä.

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle
Asiakasrekisteristä voidaan luovuttaa nimi- ja osoitetietoja suoramarkkinointitarkoituksiin. Rekisteristä luovutettavia tietoja voivat tällöin olla nimi- ja osoitetiedot. Asiakkaalla on oikeus kieltää tietojen luovutus. Tietoja ei luovuteta EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle. 

8. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisterin suojauksessa noudatetaan seuraavia periaatteita: (i) Rekisterin käyttö on ohjeistettu, (ii) rekisterin sisältämiin tietoihin pääsevät käsiksi vain ennalta määritellyt henkilöt työtehtäviinsä liittyen, (iii) tiedot

9. Tarkastusoikeus

Rekisteriin merkityllä jäsenenllä on pääsääntöisesti oikeus tarkastaa henkilörekisteriin talletetut tietonsa sekä pyytää rekisterinpitäjää korjaamaan virheelliset tietonsa. Tarkastuspyyntö on pyydettävä kirjallisesti asianomaiselta rekisterinpitäjältä.

10. Rekisteritietojen korjaaminen

Rekisterinpitäjä voi oikaista, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta. Rekisteröidyn tulee ottaa yhteyttä rekisteriasioista vastaavaan henkilöön tiedon korjaamiseksi.

Yli 20 vuoden kokemus alalta

Olemme yksityinen toimija, tästä syystä pystymme tarjoamaan asiakkaille parhaimmat tuotemerkit ja mallistot sekä asiantuntevan palvelun.

Ilmainen toimitus yli 199€

Tarjoamme asiakkaille verkkokaupassa yli 199 euron tilauksiin ilmaisen toimituksen Matkahuollon lähellä -paketilla, muistathan myös ilmaisen palautusoikeuden 14 päivää tilauksesta.

Nopea toimitus (24h tilauksen käsittely)

Tilauksesi käsitellään arkisin vain muutaman tunnin viiveellä, parhaimmassa tapauksessa paketti on jo perillä seuraavana arkipäivänä.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

TILAAMINEN

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.


    MAKSAMINEN & MAKSUTAVAT

    Maksupalveluina toimivat Klarna Checkout sekä Maksu myymälään.

      KLARNA CHECKOUT
      Maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut. Maksujen palautuksissa ja muissa maksuun liittyvissä asioissa, olethan yhteydessä suoraan Klarnaan. Mikäli maksutavaksi on valittu Klarna, ilmoitamme maksun palautuksesta tai maksun muutoksesta Klarnalle, joka käsittelee maksujen palautukset sekä hyvitykset. Klarnalla tilatessa maksutapa ja muut tiedot ovat asiakkaan ja Klarnan välinen sopimus. Me emme käsittele asiakkaan maksutietoja.

      MAKSU MYYMÄLÄÄN
      Maksu suoritetaan tilausta noudettaessa myymälään (Kemijärvi tai Salla). Korttimaksu tai käteinen.

      TILAUS- JA MAKSUVAHVISTUS

      Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa. Kun olemme käsitelleet tilauksesi, saat toimitusvahvistuksen sähköpostiisi.

      Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hinnat ovat voimassa verkkokaupassamme. Kivijalkamyymälöissämme suoraan ostettuna voi olla eri hinnat kuin Simpsetin verkkokaupassa. 

      Myymme samoja tuotteita myös myymälässämme, jolloin pakkaus ei välttämättä ole alkuperäinen. Luontoa säästääksemme käytämme pakkauksissa myös puhtaita kierrätyslaatikoita. Kaikki hinnat ja tuotetiedot ovat sitoumuksetta. Varaamme oikeuden hinnoittelu-ja tuotetietovirheisiin sekä mahdollisten toimitusvaikeuksien sattuessa kaupan peruuttamiseen ja purkamiseen. Tällaisissa ei-toivotuissa tilanteissa olemme aina yhteydessä tilaajaan.


        TOIMITUSTAVAT JA -KULUT

        Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa toimituskulut ensisijaisesti käytössä olevan toimitustavan mukaan. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. Toimituskulut Suomeen ovat alkaen 5,90 euroa/tilaus.
        Toimitus tulee automaattisesti aina pienimmällä mahdollisella toimituskoolla.

        Schenker noutopiste
        Saat verkkokauppa tilauksesi valitsemaasi DB Schenkerin noutopisteeseen.
        Hinta 5,90 €

        PostNord MyPack toimitus
        PostNordin noutopisteitä on Suomessa jo yli 2 000 ja ne sijaitsevat muun muassa K-Marketien, S-Marketien, R-kioskien ja Lidlien yhteydessä. Kun paketti on noudettavissa, saat siitä saapumisilmoituksen tekstiviestillä tai sähköpostilla tai mobiilisovellukseen. Saapumisilmoituksessa on ohjeet paketin noutoon.
        Hinta 6,90

          Postipaketti
          Postipaketin noudat yli 1400 palvelupisteen verkostosta, johon kuuluvat postit ja pakettiautomaatit.
          Hinta 6,90 €

          Postin Kotipaketti
          Lähetys toimitetaan vastaanottajalle osoitekortissa merkittyyn osoitteeseen. Posti ottaa kahdesti yhteyttä vastaanottajaan toimitusajankohdan sopimiseksi. Palveluun sisältyy yksi toimitusyritys - tarvittaessa lähetykselle saa maksullisen uudelleentoimituksen. Toimitukset tehdään arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä. Puhelinnumero on välttämätön tieto vastaanottajan tavoittamiseksi. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään yhteydenottopyyntö. Jos vastaanottaja ei ole yhteydessä, lähetys palautetaan lähettäjälle 7 vuorokauden kuluttua.
          Hinta 13,90 €

          Matkahuolto Lähellä-paketti
          Lähellä-paketille valittavana noutopaikaksi Matkahuolto, Matkahuolto-asiamies, K-Market, R-Kioski tai muu Matkahuollon pakettipiste. 
          Hinta 6,90 €

          Huomioitavaa yli 199€ tilauksiin ilmainen toimitus Suomeen, Matkahuollon lähellä paketti - toimitustavalla tilattaessa. Jos palautusten jälkeen tilauksen arvo jää alle 199€:n, perimme toimitustavan mukaisen toimitusmaksun 6,90 €.

          Nouto myymälästä myymälän aukioloaikana 0 €
          Simpsetti Salla, Myllytie 2, 98900 Salla. Puh. 0400 305 448
          Avoinna ma-pe 10:00 - 17:00, la 10-13, su suljettu.

          Simpsetti Kemijärvi, Vapaudenkatu 4, 98100 Kemijärvi. Puh. 040 711 4994
          Avoinna ma-pe 10-17 la 10-13:30, su suljettu.

          Toimitus ulkomaille
          Postin veloittamat kunkin maan aluehinnastot: Alue 1: 20 e, Alue 2: 33 e, Alue 3: 40 e, Alue 4: 45 e. Postipaketti Baltiaan: 20 e.

          PostNord MyPack toimitus ulkomaille: Hintaryhmä 1: 9,50 e, Hintaryhmä 2: 13 e, Hintaryhmä 3: 15,50 e, Hintaryhmä 4: 20 e,
          Hintaryhmä 5: 29 e.

          HUOM! Erilaiset kampanjakoodit ovat voimassa vain rajoitetun ajan.


          TOIMITUSAIKA

          Mikäli tilaamasi tuotetta on saatavilla varastostamme, tilaus käsitellään pääsääntöisesti 1-2 arkipävän kuluessa ja arvioitu toimitusaika 1-4 työpäivää. Mikäli tuote toivotaan saapuvaksi ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen tilausta tehdessä. Jos tilaamaasi tuotetta ei ole varastossamme, toimitamme tilauksen heti kun tuotteet ovat saapuneet varastoomme. Mikäli tuotesivulla ei ole mainittu poikkeuksellista toimitusaikaa, olemme sähköpostitse tai puhelimitse yhteydessä suoraan tilaajaan. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissasi on varastosta loppuneita tuotteita. Ilmoitamme mahdollisista viivästyksistä tai muista tilaukseen liittyvistä muutoksista viivytyksettä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen kuten yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muista vastaavista seikoista, jotka voivat aiheuttaa viivästymisistä. Emme myöskään korvaa viivästymisestä johtuvia välillisiä haittoja.


            PALAUTUSEHDOT

            Peruuttamisoikeus

            Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Asiakaspalautus on ilmainen Suomessa. Palauttaessasi tuotteita, ilmoitathan palautuksesta etukäteen sähköpostitse.

            info@simpsetti.fi 
            +358 (0)400 305 448

            Schenker noutopistepaketin palautus: Palauta lähetys lähimpään DB Schenker-noutopisteeseen samalla lähetystunnuksella millä paketti on noudettu. Mikäli laatikko/alkuperäinen rahtikirja/osoitetarra/osoitekortti on repeytynyt tai tuhoutunut: Kuluttaja voi viedä hyvin pakatun lähetyksen noutopisteelle ja kertoa, että kyseessä on DB Schenker palautus ja näyttää alkuperäisessä saapumisilmoituksessa, joka lähetetään SMS viestinä kun paketti on saapunut noudettavaksi, olevan lähetysnumeron.

            Matkahuollon paketin palautus: Palautustunnuksella voit palauttaa lähetyksen kaikissa Matkahuollon palvelupisteissä, lukuun ottamatta automaatteja. Vie paketti tiskille ja kerro palautustunnus 9560145. Laajoista palautuskäytännöistä on kerrottu lisää Matkahuollon verkkosivuilla.

            PostNord MyPack paketin palautus: Palauta paketti Matkahuollon tai Postin paketti palautuksena, Matkahuollon tai Postin palautusohjeiden mukaan.

              Postipaketin palautus: Postitse asiakaspalautuspakettina kirjoita paketin päälle sopimusnumero 635363 sekä osoitteemme: 

              Simpsetti 
              Myllytie 2
              98900 Salla 

              Postin tarkat ohjeet palautuksille löydät tästä linkistä.
               

              Mikäli haluat tehdä palautuksesi muutoin, kuin palautusehdoissa ja neuvoissa olevien ohjeiden mukaan, niin varaudu maksamaan palautuskulut itse. Voit joko maksaa lähetyskulut suoraan jakeluyhtiölle palautuksesi yhteydessä tai jos lähetys jää Simpsetin maksettavaksi niin vähennämme palautuksesta aiheutuneet kulut tuotepalautuksesi hinnasta.

              Palautuksen voi tehdä myös tuomalla tuotteet suoraan myymäläämme Sallaan tai Kemijärvelle.

              Palautettavan tuotteen on oltava samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Palautamme tuotteen hinnan viipymättä takaisin asiakkaalle tai hänen ilmoittamalleen pankkitilille, kuitenkin viimeistään 10 vuorokauden sisällä siitä, kun palautus on saapunut meille. Klarnaa käyttäessäsi välitämme tiedon palautuksesta Klarnalle, joka käsittelee rahan palautuksen. Mikäli maksutavaksi on valittu Klarna, otathan maksuun tai palautuksiin liittyvissä asioissa yhteyttä suoraan Klarnan asiakaspalveluun. 

              Jos palautettava tuote on vahingoittunut asiakkaalla, emme palauta tuotteen hintaa. Käytetyistä tuotteista emme palauta rahoja takaisin. Vaihtaessasi palauttamasi tuotteen kokonaan eri tuotteeseen, on vaihdosta tehtävä verkkokauppaan uusi tilaus. Mikäli haluat vaihtaa tuotteen kokoa, ilmoita siitä meille sähköpostitse, jotta voimme varata sinulle oikean koon odottamaan vaihtoasi. Yli 50 euroa maksavan tuotteen ensimmäinen vaihto toiseen kokoon on maksuton ja se tapahtuu edullisimmalla toimitustavalla (ei koskaan Postin Kotipakettina). Mikäli tuote maksaa alle 50 euroa tai haluat toisen kerran vaihtaa tuotteen kokoa niin teethän siitä uuden tilauksen. Saman tilauksen tuotteet tulee palauttaa yhdessä paketissa. Mikäli koko tilaus palautetaan, emme hyvitä tilauksesta aiheutuvia alkuperäisiä toimituskuluja. Tällöin palautamme asiakkaalle tuotteiden hinnan, joista on vähennetty alkuperäiset toimituskulut.


                LUNASTAMATON PAKETTI

                Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme palautuksesta aiheutuvat toimitus- ja käsittelykustannukset 20 €.


                  ONGELMATILANTEET

                  Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle. Painamalla ”Osta”-painiketta hyväksyt Simpsetti-verkkokaupan yleiset ehdot.


                    MAKSUPALVELUT

                    Klarna Checkout

                    Y-tunnus/VAT numero: SE556737 -0431
                    Klarna Bank AB (publ)
                    Korkeavuorenkatu 34
                    00130 Helsinki, Suomi
                    www.klarna.fi

                    Nämä toimitusehdot ovat voimassa 25.10.2018 alkaen.